10 mei 2019

Koen Delaere #4




Atelier Koen Delaere, Tilburg, 2018(?).

"....
In je atelier zien we een vloer bezaaid met potten en tubes, een clean atelier werkt voor jou niet?

Clean of rommelig speelt niet echt een rol, ik ben daar niet heel erg mee bezig. Opruimen zou inderdaad een ritueel kunnen zijn, voor dat je aan het werk begint, ruimte scheppen. Maar ik gebruik andere rituelen. Lopen werkt voor mij goed, je hoofd leeg maken, muziek.

Een keer in de zoveel tijd ruim ik op, laat ik het werk fotograferen. Ik kan er goed doorheen kijken door die rommel, ik zie alleen goede of slechte schilderijen die er staan. Een vel papier dat rondslingert in het atelier en waarop allerlei vlekken en voetafdrukken zitten kan ook nieuwe ideeën triggeren voor een werk. Zoals Bruce Nauman schreef ‘pay attention motherfucker!’
...."
(bron: we like art!)

> Koen Delaere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten