24 januari 2022

Rob Bouwman #2




Atelier Rob Bouwman, 2021.

"....
Mijn atelier is in een oud handenarbeid lokaal in een schoolgebouw. Het is een fijne lichte ruimte met aan een kant veel ramen. Het beslaat twee open verdiepingen die boven wordt gescheiden door een grote plantenbak waaruit een aantal verschillende klimplanten naar beneden groeien.

Ik wilde eigenlijk een soort oerwoud die de twee ruimtes af zou scheiden. Het onderste gedeelte is in tweeën verdeeld door dikke lamellen van plastic zodat stof en zaagsel in de eerste ruimte blijft. Een ingreep van Jan Maarten Voskuil die mij destijds aan dit atelier heeft geholpen. Het eerste gedeelte is de houtwerkplaats en daarnaast is er de schone ruimte waarin ik schilder en de schilderijen afwerk. Het allerfijnste vind ik het mooie licht dat binnenkomt.
...."
(bron: we like art!)

> Rob Bouwman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten