15 oktober 2014

Fred Bervoets #2





Fred Bervoets in zijn atelier. (bron: Lieven Segers, Focus op Hasselt en Arttoday)


Fred Bervoets in zijn atelier, Antwerpen.

"....
Ik heb zowat overal in Antwerpen ateliers gehad. De meeste zijn ondertussen verkocht en omgebouwd tot appartementsblokken. Om tegenwoordig nog een groot kot te vinden aan een deftige prijs, moet je al buiten de stad gaan zoeken. Daarom werk ik nu vooral in mijn woning in de Dambruggestraat. Heel mijn huis is een atelier; er is dus plaats genoeg. Soms werk ik zelfs in de tuin: als het mooi weer is, heb je er prachtig licht. Dat helpt, want in huis gebruik ik kunstlicht en daar ga ik soms van suffen. Al dat salpeterzuur is natuurlijk ook niet bepaald gezond. Maar zolang ik niet naast mijn kunstwerken slaap en af en toe de ramen openzet, valt het wel mee. (lacht) Voor de rest staat mijn werkplaats vol verfpotten en flessen drank. Regelmatig een borrel pakken is mijn enige ritueel. En af en toe kijk ik naar tv, zeker als de Ronde van Frankrijk bezig is. Ik ben een koersliefhebber. Typisch Vlaams, hé.
...." (bron: Music For A New Society, foto: Charlie De Keersmaecker)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten